آموزشکسب و کار

نکات مهم برای انتخاب بهترین کلمه ی کلیدی در هنگام تولید محتوا

تولید محتوای با کیفیت و انتشا رآن به صورت منظم یک تاکتیک عالی برای بهبود سئو می باشد. از این طریق می توانید به گوگل بفهمانید که وب سایت شما پویا و زنده است و دائما اطلاعات جدید به آن اضافه می شود. اگر استراتژی مناسبی برای انتخاب بهترین کلمه ی کلیدی در نظر بگیرید و محتوای خود را بر اساس آن تولید و بهینه کنید، در نتایج گوگل رتبه ی بهتری کسب خواهید کرد. اما سؤالی که دراین جا پیش می آید این است که ” چگونه می توان بهترین کلمه ی کلیدی را انتخاب کرد؟ ”

انتخاب بهترین کلمه ی کلیدی امری مهم و در عین حال دشوار است به خصوص اگر شما برای بخش وبلاگتان محتوا تولید می کنید و از کلمات کلیدی طولانی استفاده می کنید. به دلیل همین اهمیت در این آموزش به شما نکات مهم برای انتخاب بهترین کلمه ی کلیدی در هنگام تولید محتوا را معرفی خواهیم کرد. پیش از هر چیزی باید با مفهوم کلمه ی کلیدی آشنا شویم.

 

کلمه ی کلیدی چیست؟

کلمه ی کلیدی عبارتی است که می خواهید بر اساس آن رتبه کسب کنید و هنگامی که کاربر آن را جستجو می کند در میان نتایج شما را پیدا کند. در وردپرس افزونه ی یواست سئو یک فیلد مخصوص این کلمه تعبیه کرده است و به شما در بهینه کردن محتوا بر حسب آن کلمه ی کلیدی کمک می کند.

 

انتخاب بهترین کلمه ی کلیدی در هنگام تولید محتوا

1. پیش از هرچیزی باید نیازهای بازدیدکنندگان و مشتریان خود را بررسی نمایید تا بدانید آن ها به دنبال چه چیزی هستند و نیاز آن ها را برآورده کنید.

2. عجله نکنید. بهتر است ابتدا لیستی از کلمات کلیدی که به ذهنتان می آید را بنویسید. با تیم خود مشورت کنید تا ابعادی که از دید شما پنهان مانده است را پیدا کنید.

3. داشتن رقیب همیشه برای شما بد نیست بلکه می توان از این پتانسیل در جهت سودمندی استفاده کرد. پیش از انتخاب کلمه ی کلیدی به سراغ مقالات و وب سایت های مرتبط با فعالیت خود بروید. مقالاتی که رتبه ی بهتری کسب کرده اند را بررسی کنید. علاوه بر آن به دنبال کلماتی باشید که رقیبانتان هنوز از آن ها استفاده نکرده اند. این نکته را هم د نظر داشته باشید که هرچه کلمه ی کلیدی شما طولانی تر باشد، تعداد رقیبانتان کمتر خواهد شد.

4. از ابزارهای موجود مانند Google Keyword Planner کمک بگیرید. این ابزار گوگل رایگان و استفاده از آن بسیار راحت است. این ابزار میزان جستجوها و میزان ترافیک هر کلمه کلیدی را در اختیار شما قرار می دهد. اگر نیزمند اطلاعات دقیق تری هستید بهتر است پس از پیدا کردن لیست کلمات از این ابزار به سراغ Google Trends بروید تا کلمات کلیدی که ترند هستند را پیدا کنید.

5. راه دیگری که به شما برای انتخاب کلمه ی کلیدی کمک می کند، نتایج جستجوی گوگل است. برای این کار باید ابتدا کلمه ی مورد نظرتان را جستجو کرده و به پایین صفحه اسکرول کنید. در انتها پیشنهاد هایی را مشاهده می کنید که به کلمه ی کلیدی شما مرتبط است.

6. در هنگام انتخاب کلمه ی کلیدی استفاده از واژگان مترادف و هم معنا را فراموش نکنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نسرین ولی خانی

مهندسی تکنولوژی نرم افزار در صورت نیاز به راه ارتباطی به ایمیل زیر پیام ارسال نمایید. nasi.vl76@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن