وردپرس

6 افزونه از بهترین افزونه های آماری وردپرس برای ارزیابی سایت شما

شما هرگز نمی توانید به نحوه موفقیت سایت وردپرسی خود پی ببرید، اگر با ابزارهای صحیح ارزیابی در این رابطه آشنایی نداشته باشید. این ابزارها جهت ارزیابی بازدید کنندگان، صفحات دیده شده، نرخ تبدیل و جنبه های دیگر سایت وردپرسی شما مورد استفاده قرار می گیرند.

اگر به دنبال روش  هایی جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایت خود هستید، در این مقاله چند افزونه آماری عالی برای تجزیه و تحلیل سایت ورد پرس آورده شده است که می تواند به شما کمک کند.

1-   افزونه جت پک (Jetpack)

افزونه جت پک

افزونه Jetpack توسط کمپانی Automattic که کار ایجاد و نگهداری وردپرس را انجام داده، ایجاد شده است. این افزونه، یک پلاگین چند هدفه بسیار عالی است. البته باید گفت که  Jetpack به خودی خود یک افزونه آماری به شمار نمی آید بلکه قابلیت های گزارشگیری بسیاری دارد که می توانید برای جمع آوری آمار و تجزیه و تحلیل از آنها استفاده کنید.

در واقع اگر از قبل برخی کارکردهای Jetpack را نصب کرده باشید، ممکن است که نیاز به هیچ چیز دیگری برای تحلیل سایت وردپرسی خود نداشته باشید. در ضمن باید گفت که Jetpack دارای نسخه های پولی و رایگان است. اما حتی نسخه های رایگان این افزونه آماری نیز، قابلیت های بسیاری را در اختیار شما قرار می دهند.

نکته مهمی دیگری را نیز لازم است در رابطه با Jetpack مدنظر داشته باشید. اگر فقط از ویژگی آماری (stats) آن استفاده می کنید، این افزونه ممکن است که برای شما سنگین باشد. دلیل این امر این است که این افزونه آماری، دارای ویژگی های بسیار دیگری است که شاید هرگز از آنها استفاده نکنید.

2-   افزونه آمار بازدید وردپرس (WP Statistics)

افزونه WP Statistics

افزونه آماری بازدید WP Statistics ، یکی دیگر از امکانات آمارگیری و گزارشگ یری عالی با ویژگی هایی جالب است. با این افزونه قادر خواهید بود که داده هایی را در مورد کاربران، بازدیدها، بازدید کنندگان و آمار صفحات جمع آوری کنید. بعلاوه، می توانید به تجزیه و تحلیل ترافیک موتورهای جستجو در مورد سایت خود دست یابید.

با استفاده از این افزونه آماری، امکان بررسی و جزئیات صفحات برای انواع داده ها (نسخه های مرورگر، آمار کشور، بازدیدها، ممنوعیت ها، مراجعه کنندگان، جستجوها، کلمات جستجو و بازدید کنندگان) وجود دارد. اگر نیاز به تحلیل بیشتر روی داده های خود با یک ابزار خارجی دارید، می توانید آنرا از ورد پرس به XML ، CSV یا TSV ارسال نمایید.

3-  افزونه آمار لحظه ای ترافیک کاربران وردپرس (Visitors Traffic Real Time Statistics)

3- افزونه آمار لحظه ای ترافیک کاربران وردپرس

اگر چه این پلاگین به اندازه افزونه WP Statistics مطرح نیست، اما در نوع خود یک افزونه آماری عالی به شمار می آید. این افزونه، در نسخه های پولی و رایگان موجود است. طبیعتا نسخه های پولی، دارای قابلیت ها و کارکردهای بیشتری هستند.

برای مثال ردیابی صفحه (به این معنا که کدام صفحات بیشتر مشاهده می شوند)، فقط در نسخه های پولی امکان پذیر است. اما در عین حال نسخه رایگان این افزونه آماری نیز امکان ردیابی نسخه های مرورگر، آمار کشور، بازدیدها، ممنوعیت ها ، مراجعه کنندگان، جستجوها، کلمات جستجو و بازدید کنندگان را برای کاربران فراهم می کند.

4-   StatCounter – نمایش رایگان آمار لحظه ای بازدید کنندگان

افزونه StatCounter

این افزونه،  یک رویکرد محبوب برای نشان دادن اطلاعات آماری است. اگر شما علاقمند هستید که یک شمارنده برای سایت وردپرسی خود داشته باشید، می توانید از افزونه StatCounter برای نمایش رایگان آمار لحظه ای بازدید کنندگان کمک بگیرید.

باید گفت که این افزونه آماری، دارای نسخه های رایگان و پولی است. نسخه رایگان، از قابلیت های زیادی نظیر خلاصه آمار و جزئیات آماری برخوردار است. البته باید گفت که جزئیات آمار به 500 بازدید از صفحه محدود می شود. با این افزونه قادر خواهید بود که داده هایی در مورد بازدیدها، صفحات بازدید شده، ورود و خروج صفحه، مراجعه کنندگان، کلمات کلیدی، مسیربازدید کنندگان و غیره را بدست آورید.

5-  داشبورد گوگل آنالیتیک برای وردپرس (GADWP)

افزونه GADWP

برای علاقمندان به گوگل آنالیتیک که معتقدند سایر ابزارهای تحلیل در سطح پایینی قرار دارند، افزونه های وردپرسی متعددی وجود دارد که می توانند از آن لذت ببرند. یکی از آنها، داشبورد Google Analytics برای ورد پرس است که به اختصار GADWP نامیده می شود.

با این افزونه آماری می توانید داده های لحظه ای در مورد تعداد بازدید کنندگان، مراجعه کنندگان، کلمات کلیدی، دانلودها، ایمیل ها و لینک های وابسته و غیره بدست آورید. علاوه بر Google Analytics، شما قادر خواهید بود که از مدیر برچسب گوگل یا همان Google Tag Manager برای پیگیری ترافیک سایت خود استفاده کنید. این افزونه برای استفاده شخصی و تجاری رایگان می باشد.

6-   افزونه MonsterInsights پلاگین گوگل آنالیتیک

افزونه MonsterInsights

این افزونه آماری، یکی دیگر از افزونه های بسیار محبوب وردپرسی به شمار می آید که ممکن است بخواهید آنرا امتحان کنید. افزونه MonsterInsights، دارای نسخه های رایگان و پولی است.

طبق ادعای توسعه دهندگان، تمرکز اصلی این افزونه روی سهولت نصب و استفاده است. بنابراین می توان گفت که افزونه MonsterInsights، امکانی عالی برای کاربرانی که از دانش فنی چندانی برخوردار نیستند به شمار می آید. در عین حال باید گفت که این افزونه آماری، قابلیت های بسیاری نظیر ردیابی بازدید از صفحه، دانلودها، تبدیل تجاری، لینک ها، تبلیغات، رخدادها  وغیره را شامل می شود.

در انتها باید گفت که می توانید دو یا چند افزونه آماری را، به طور همزمان اجرا کنید تا بتوانید نتایج آنها را با یکدیگر مقایسه نمایید. ممکن است شگفت زده شوید وقتی ببینید که داده های گزارش شده توسط پلاگین های مختلف، با یکدیگر متفاوت هستند. اما این طبیعی است!

دلیل این امر این است که افزونه های آماری مختلف از روش های متفاوتی برای ارزیابی ترافیک، بازدیدها و غیره کمک می گیرند. بنابراین، این مساله منجر به اختلاف نتایج می شود. در هر صورت حتی اگر با نتایج دقیقی مواجه نشوید، باید گفت که هر کدام از افزونه های آماری در مورد مسیر سایت شما (مثلا افزایش ترافیک) ایده ای را ارائه می دهد. این امر به شما در تصمیم گیری برای آنچه باید انجام دهید کمک می کند.

 

منبع: maketecheasier

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن