آموزشکسب و کارمقالات

هاست مناسب فروشگاه اینترنتی چه ویژگی هایی دارد؟

خرید هاست مناسب فروشگاه اینترنتی امری ضروری و مستلزم داشتن اطلاعات کافی می باشد. در این مقاله به بررسی هاست مناسب فروشگاه اینترنتی خواهیم پرداخت.

همانطور که می دانید با گسترش و فراگیر شدن دنیای دیجیتال فرصت مناسبی برای شکل گیری کسب و کار های آنلاین نیز ایجاد شده است. در حال حاضر فروشگاه های اینترنتی زیادی وجود دارند اما تنها بخش محدودی از میان آن ها شهرت و محبوبیت کافی را کسب کرده اند. بدست آوردن جایگاه مناسب در دنیای تجارت الکترونیک نیازمند رقابتی سخت و اطلاعات کافی است. یکی از مواردی که باید در رابطه با آن اطلاعات کافی کسب نمایید ، هاست مناسب فروشگاه اینترنتی است زیرا سرعت و امنیت در این وب سایت ها اهمیت بالایی دارد.

هاست مناسب فروشگاه اینترنتی چه ویژگی هایی دارد؟

عوامل موثر در انتخاب هاست مناسب فروشگاه اینترنتی شامل موارد زیر است :

۱. در نظر گرفتن حجم کافی برای هاست مناسب فروشگاه اینترنتی

برای خرید فضای هاست مناسب فروشگاه اینترنتی علاوه بر در نظر گرفتن فضای اولیه ی مورد نیاز باید دور اندیشی لازم را به کار ببرید. برای آن که تجارت آنلاین شما دیده شود نیاز دارید که از نظر موتور های جستجو وب سایتی با امتیاز بالا به شمار آیید.

یکی از فاکتور هایی که همواره مورد توجه موتور های جستجو بوده ، محتوا است. شما باید فضای مناسبی را برای محتوا های کاربر پسند در نظر بگیرید. هرچه در موتور های جستجو امتیاز بهتری کسب کنید ، افراد بیشتری جذب شما شده و در نتیجه فروش بیشتری خواهید داشت.

این محتوا می تواند انواع رسانه ها مانند متن ، فیلم ، ویدئو ، صوت و … باشد. در استفاده از محتوا های حجیم افراط نکنید زیرا سرعت سایت شما را کاهش می دهد.

۲. پشتیبانی ۲۴ ساعته توسط شرکت ارائه دهنده ی هاست مناسب فروشگاه اینترنتی

در فضای رقابتی همیشه رقابت های نا سالم نیز وجود دارد. برخی رقبا با رفتار غیر اخلاقی اقدام به هک کردن یا ایجاد اختلال در روند کاری سایرین می کنند. در این زمان شرکت ارائه دهنده ی هاست شما باید به سرعت اقدام به رفع مشکل کند.

در زمان از کار افتادگی سایت مهم ترین کار رفع سریع مشکلات است زیرا هرچه دفعات و مدت زمان از کار افتادگی وب سایت بیشتر باشد ، اعتماد مخاطبان به آن نیز به همان میزان کاهش می یابد. شرکت ارائه دهنده ی هاستینگ تک کلود با پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

۳. تهیه ی نسخه ی پشتیبان

یکی دیگر از مواردی که باید پیش از خرید هاست انجام دهید این است که اطمینان حاصل نمایید که شرکت سرویس دهنده یک نسخه ی پشتیبان از داده های وب سایت شما تهیه می کند‌. اهمیت نسخه ی پشتیبان امری بدیهی است پس از آن غفلت نکنید.

۴. انتخاب نوع هاست با توجه به کدنویسی وب سایت

انتخاب نوع هاست بر حسب زبان برنامه نویسی می باشد. در حال حاضر با گسترش استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس هاست های مخصوصی برای این نوع فروشگاه ها در نظر گرفته شده است که با نام هاست وردپرس شناخته می شوند. اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید می توانید از طریق راه های ارتباطی از مشاورین تخصصی تیم تک کلود کمک بخواهید.

۵. سرعت هاست مناسب برای فروشگاه اینترنتی

قدم اول در راه موفقیت کسب و کار های اینترنتی این است که مخاطب برای اولین بار به سایت شما مراجعه کند. سپس قدم بسیار مهم بعدی این است که کاربران را به مشتری های دائم خود تبدیل کنید. سرعت یکی از فاکتور هایی است که رابطه ی مستقیم با این نرخ تبدیل دارد. شما تنها چند ثانیه فرصت دارید تا فعالیتتان را به کاربر عرضه نمایید در غیر این صورت کاربر حتی بدون دیدن یک صفحه ، وب سایت شما را بسته و به سراغ رقیبانتان می رود. پیش از خرید هاست حتما سرعت آن را بررسی و از انطباق آن با نیاز وب سایتتان اطمینان حاصل نمایید.

نتیجه گیری از ویژگی های هاست مناسب فروشگاه اینترنتی :

در انتخاب هاست مناسب فروشگاه اینترنتی عوامل متعددی از جمله : سرعت، حجم، پشتیبانی ۲۴ ساعته، نوع هاست و قابلیت تهیه ی نسخه ی پشتیبان مهم هستند. پیش از خرید اطلاعات کافی را جمع آوری و یا با متخصصین این حوزه مشورت نمایید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نسرین ولی خانی

مهندسی تکنولوژی نرم افزار در صورت نیاز به راه ارتباطی به ایمیل زیر پیام ارسال نمایید. nasi.vl76@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن