آموزشآموزش های سی پنل

نحوه ی تنظیم بک آپ گیری روزانه یا ساعتی در سی پنل

یکی از بدترین اتفاقات در دنیای دیجیتال امروزی از دست رفتن اطلاعات مهم است. برای جلوگیری از این اتفاق باید از طالاعات خود بک آپ بگیرید. اما اغلب فراموش می کنیم که از اطلاعات خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنیم. اگر اطلاعات روی هاست شما از اهمیت زیادی برخوردار می باشد، بهتر است به فکر تنظیم بک آپ گیری روزانه یا ساعتی باشید تا به طور خودکار طبق تنظیمات شما عملیات بک آپ گیری انجام شود.

نحوه ی تنظیم بک آپ گیری روزانه یا ساعتی در سی پنل

در ادامه این مقاله یک آموزش کوتاه 5 دقیقه ای برای تنظیم سی پنل که بتواند به صورت خودکار بک آپ گیری را انجام داده و آن را ذخیره نماید (به صورت رایگان) آن هم با استفاده از روش FTP و یک اسکریپ PHP  و کارهای مرکزی سی پنل آورده شده است که شما را به مطالعه آن دعوت می کنم.

نیازمندی ها:

1- اطلاعات ورود به سی پنل

2- (اختیاری) شناسایی یک FTP از راه دور برای دخیره بک آپ

گام صفرم (اختیاری): یک سرور FTP را برای ذخیره بک آپ دریافت نمایید: انتخاب یک مکان مناسب برای ذخیره بک آپ گیری مهم است. پیشنهاد من به شما انتخاب محیطی مانند Dropbox است که ویژگی آپلود ftp را نیز دارد.

گام اول: اسکریپت پشتیبان گری یا بک آپ را دریافت نمایید.

برای ایجاد اسکریپت PHP که بتواند بک آپ گیری را انجام دهد، می توانید به این صفحه مراجعه کنید. در صورت استفاده از اطلاعات موجود در سی پنل و پر کردن اطلاعات لازم برای سرور FTP دکمه ارسال را فشار داده و کد ftp ایجاد شده را کپی نمایید و آن را به عنوان backup.php در سیستم ذخیره نمایید. این فایل در دایرکتوری اصلی سی پنل قرار می گیرد (به بخش مدیریت فایل خود بروید و بر روی home کلیک کنید)

گام دوم: تنظیم کورن

به صفحه اصلی سی پنل رفته و لینک corn jobs را انتخاب نمایید. در بخش اضافه کردن corn job جدید گزینه های مشترک را انتخاب نمایید، که به سیستم نوع  بک آپ گیری را تعریف می کند (یا فضای محیط کاری خود را سفارشی کنید.) توصیه من به شما در این زمینه استفاده از گزینه یک بار در هر روز می باشد. حتی می توانید یک بار در هفته اگر وب سایت شما استاتیک است و در آن تغییر زیادی رخ نمی دهد انتخاب نمایید. در قسمت دستورات عنوان php –f -/backup.php را تایپ کنید و سپس دکمه اضافه کردن را فشار دهید در این قسمت کار شما تمام شده است.

خودشه! این همان روش ساده و موثر برای انجام بک آپ گیری می باشد. حتی ممکن است در صورت نیاز دو سرور ftp را اپلود نمایید که فقط از دو اسکریپت پشتیبانی می کند و کارهای corn را ایجاد نمایید. اطمینان حاصل کنید که به سرور FTP پشتیبان از راه دور خود وارد شوید تا پشتیبان های قدیمی را دانلود و حذف کنید.

پاداش: در اینجا یک اسکریپت است که می توانید بر روی سرور راه دور خود (در همان پوشه ای که پشتیبان گیری بک آپ گیری می کنید) قرار دهید که به طور خودکار بک آپ گیری را از 7 روز گذشته برای ذخیره در فضای ذخیره سازی تعریف شده انجام دهد و اطلاعات قدیمی را حذف می کند. آن را به عنوان cron job به محیط کاری اضافه کنید و برای پشتیبان گیری دیگر نگران  تنظیم نخواهید شد!

برچسب ها
نمایش بیشتر

نسرین ولی خانی

مهندسی تکنولوژی نرم افزار در صورت نیاز به راه ارتباطی به ایمیل زیر پیام ارسال نمایید. nasi.vl76@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن