آموزشامنیتلینوکسویندوز

هاست چیست؟

پنل های مدیریت هاست و جایگاه هاست در سایت سازی

هاست یکی از مهم ترین بخش های ساخت سایت است که نقش ویژه ای در سرعت سایت شما دارد. شاید شما کسی باشید روی سرعت سایت حساس هستید پس دقت کنید که سایت خود را در هاست های با کیفیت پیاده کنید. عواملی دیگر هم روی سرعت سایت تاثیر دارد. سایت تک کلود هاست های با کیفیت ، متنوع ، پرسرعت را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. بعضی از شرکت های میزبانی وب کوچک که قیمت خوبی هم دارند مورد اطمینان نیستند زیرا ممکن است ناگهان از بین می روند و اطلاعات سایت ما هم از بین برود. سایت میزبانی وب باید پشتیبانی خوبی داشته باشد که اگر خدایی نکرده اطلاعات از بین رفته باشد بکاپ گرفته باشند و به شما تحویل دهند.

پنل مدیریت هاست:

1.سی پنل

کنترل پنل لینوکسی سی پنل  را می توان بهتری و مشهور ترین کنترل پنل  در دنیای میزبانی است , دلیل محبوبیت این کنترل پنل آمریکایی تنها امکانات آن نیست بلکه رابط گرافیکی کاربر پسند و پشتیبانی خوب و … است که این کنترل پنلبرترین  کنترل پنل جهان میباشد.  در لینوکس برای راحتی مدیریت سایت از این کنترل پنل استفاده میشود.

"هاست چیست و پنل های هست

2.دایرکت ادمین 

دایرکت ادمین (directadmin) کنترل پنل لینوکسی است که کنترل و مدیریت  سرویس های هاست را انجام میدهد. این کنترل پنل با نسخه های   سنت‌اواس، ردهت، فدورا، لینوکس رد هت اینترپرایز،فری بی‌اس‌دی،  دبیان و اوبونتو  سازگاری  دارد. رابط کاربری خوب, عدم تحریم ,سرعت بسیار بالا, سبک بودن, پایداری بالا و عدم استفاده زیاد از منابع همواره این کنترل پنل را یکی از محبوبترین کنترل پنل های جهان است  . با استفاده از دایرکت ادکین میتوانید تمام امکانات سایت خود را از مانند ایمیلها، بانکهای اطلاعاتی، FTP، آمار و … مدیریت کنید

3.پلسک

پلسک دارای واسط کاربری می باشد که به وب مستران اجازه انجام وظیفه های مدیریتی را تنها با چند کلیک می دهد.یکی از ابزار ها نصب با یک کلیک می باشد که مناسب کاربران مبتدی می باشد که کاربرد آن نصب انواع سیستم های مدیریت محتوا مانند asp.net و غیره می باشد.از ابزار های دیگر می توان WordPress Toolkit را نام برد که به کاربر امکان مدیریت پلاگین ها و قالب های وردپرس وب سایت خود را می دهد.

4. سرور مجازی

یک سرور اختصاصی توسط نرم افزارهای مجازی ساز قابلیت تقسیم به دو یا چند قسمت دیگر به گونه ای که ویژگی هر کدام از این قسمت ها ویژگیهایی بسیار شبیه به یک سرور اختصاصی را داشته باشد دارد.

دلیل استفاده از vps یا سرور مجازی:

1- مصرف سایت از حد استفاده سرویس های میزبانی وب اشتراکی عبور کرده باشد ولی هنوز آنقدر بالا نباشد که نیاز به صرف هزینه های گزاف جهت خرید سرور اختصاصی شود.

2- سایت نیاز به سرویسها، تنظیمات و یا پیکربندی خاص داشته باشد.

تقریبا همان تقسیماتی که برای سرورهای اختصاصی در نظر گرفته می شود برای سرورهای مجازی نیز قابل تعمیم است.

مثلا برای متقاضیان بسیار اهمیت دارد که مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری وی پی اس چیست.

"<yoastmark

کدام هاست؟

پلسک را در بیشتر در هاست های ویندوزی می بینید اما دایرکت ادمین و سی پنل بیشتر برای لینوکس استفاده شده. سی پنل هاستی با گرافیک زیباست ولی امکان تحریم وجود دارد اما هاست های دایرکت ادمین با شکل نچندان گرافیکی ریسک کمتری دارد. هر سه هاست خوب هستن ولی اگر می خوهید از asp.net برای ساخت سایت خود استفاده کنید بهتر است از پلسک استفاده کنید و برای cms های جوملا و وردپرس هم می توانید از هر سه هاست استفاده کنید.

اگر کسی یا گروهی تازه وارد هستید و برای ساخت سایتی کوچیک و یا هدف یاد گیری دارید می توانید از هاست های کپک و اشتراکی استفاده کنید. اگر سایت رشد کرد شما باید از هاست نیمه اختصاصی استفاده کنید و اگر سایت بازدید زیادی داشت و یا سنگین بود باید از هاست های اختصاصی استفاده کنیم.

سایت تک کلود

یک سایت حرفه ای خدمات میزبانی وب است که پنل های متفاوتی ارائه میدهد و یکی از ویژگی های آنها در هاست مخصوص وردپرس است که مخصوص cms وردپرس است . کاملا بهینه شده برای این cms است و سرعت بسیار خوبی برای استفاده این cms دارد.

"<yoastmark

سایت تک کلود
سایت تک کلود
نمایش بیشتر

نسرین ولی خانی

مهندسی تکنولوژی نرم افزار در صورت نیاز به راه ارتباطی به ایمیل زیر پیام ارسال نمایید. nasi.vl76@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن